loading...
بوتاکس، پی آر پی، ژل، مزوتراپی، لیفت با نخ، پلاسما جت، لیزر مو، برداشتن خال
دکتر کاظم محقق بازدید : 56 شنبه 24 آبان 1399 نظرات (0)

 

 

 

 

متوقف کردن روند پیری و زندگی جاودانه یک خواسته همیشگی انسان بوده است ، که توسط فرعون مصر ، امپراطورهای چین  و پونسه دو لئون برای یافتن چشمه جوانی دنبال شده است. طب زیبایی تعدادی روش های زیبایی غیر جراحی را ابداع کرده است که می تواند اثرات قرار گرفتن در معرض آفتاب و گذشت سالهای عمر را استتار کند. به نظر می رسد این روش ها در مقایسه با روش های جراحی محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

 

بوتاکس

چند شکل مختلف سم بوتولینوم با مارک های دیسپورت، زئومین، نورونوکس، مصپورت و دیستونبرای تزریق عضلات صورت در دسترس است. این پروتئین باکتریایی عضله دریافت کننده را به طور موقت فلج می کند. در صورت عدم انقباض عضلات مورد نظر ، چین و چروک های خاصی مانند پیشانی و گوشه چشم کاهش می یابد. سوزن نازک و حجم کم دارو درد تزریق را به حداقل می رساند.

پس از تزریق بوتاکس ، کنترل عضلانی به تدریج از بین می رود و حداکثر اثر آن معمولاً پس از 2 هفته حاصل می شود. نواحی تحت تزریق در صورت صاف و بدون حالت به نظر می رسند. فلج حدود چهار الی شش ماه دوام دارد بنابراین بیماران باید برای نگهداری در فواصل منظم تزریق را مجددا انجام دهند.

.

لایه برداری شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی برای لایه برداری از لایه های خارجی از مواد مختلفی برای آسیب کنترل شده به پوست استفاده می کنند. عمق لایه برداری از پوست به نوع ماده شیمیایی ، غلظت و مدت زمان باقی ماندن آن بر روی پوست بستگی دارد. اسید گلیکولیک ، اسید لاکتیک ، سالیسیلیک اسید ، تری کلرواستیک اسید (TCA) و فنول از جمله مواد شیمیایی مورد استفاده در لایه بردارهای زیبایی هستند. پس از بهبود پوست ، وضعیت نسبت به قبل از لایه برداری پوست بهبود یافته است.

لایه برداری ملایم ممکن است هر چند هفته یک بار تکرار شود تا اثر مطلوب داشته باشد. لایه برداری عمیق تر ممکن است برخی از ناراحتی های اولیه و همچنین تورم و پوسته شدن صورت را ایجاد کند. لایه برداری متوسط ​​یا عمیق صورت را می توان در فواصل شش تا 12 ماهه تکرار کرد. برای بیماران مهم است که پزشکی را انتخاب کنند که تجربه زیادی در مورد روش انتخاب شده داشته باشد ، زیرا نتایج لایه برداری شیمیایی به تکنیک بستگی دارد. پزشک می تواند بهترین روش را برای هر مسئله خاص زیبایی انتخاب کند.

 

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روشی است که به موجب آن بلورهای سیلیکون (دانه های شن) از طریق هوا به سطح پوست رانده می شوند و مقدار کمی التهاب ایجاد می کنند. حداقل تورم تولید شده توسط این روش می تواند ظاهر چین و چروک های سطحی را بهبود بخشد. نتایج متوسط ​​، موقتی است و باید در فواصل مکرر تکرار شود. از طرف دیگر ، عوارض جانبی کمی برای آن وجود دارد.

تحریک حاصل از میکرودرم ابریژن در ابتدا مانند آفتاب سوختگی به نظر می رسد و فرد احساس سفتی می کند ، اما این اثر در طی یک روز برطرف می شود. درمان های متعدد ممکن است لازم باشد.

 

ترماژ

امواج رادیویی می توانند ظاهر پوست آسیب دیده ناشی از آفتاب را بهبود بخشند. اعتقاد بر این است که یا تغییراتی که با گرم شدن مستقیم کلاژن پوست ایجاد می شود باعث سفت شدن پوست شل شده می شود ، یا کلاژن جدید سنتز شده پس از گرم شدن مسئول بهبود می باشد و یا اینکه هر دو عامل دخیل است. دستگاه هایی(به عنوان مثال  Thermage)که برای تولید انرژی رادیویی استفاده می شوند ، می توانند گرمای کافی در پوست ایجاد کنند تا حدی که دردناک باشد ، اما تنها یک جلسه درمان تنها چیزی است که به طور کلی مورد نیاز است.

افتادگی پلک ها یکی از شرایطی است که اغلب توسط ترماژ درمان می شود. نتایج تا چهار تا شش ماه پس از عمل قابل مشاهده نیستند.

 

لیزر غیر لایه بردار (Fraxel)

ایده لیزرهای غیر لایه بردار مانند Fraxel محافظت از لایه های خارجی پوست (اپیدرم) است، در حالی که فقط به درم های عمیق آسیب می رساند. بی حسی موضعی درد همراه با عمل را کاهش می دهد . از آنجا که لایه های سطحی حفظ می شوند و لایه های عمیق پوست آسیب را تحمل می کنند ، بعید است که اسکار ایجاد شود و البته کلاژن جدید تولید می گردد.

یکی از مزایای لیزر درمانی غیر لایه بردار این است که به زمان قابل توجهی از نقاهت نیاز ندارد. پوست ممکن است بعد از درمان کمی قرمز شود ، اما این به سرعت بهبود می یابد. بیشتر افراد در طی چند ماه تحت چهار تا شش جلسه درمان قرار می گیرند.

لیزر غیر لایه بردار برای ملاسما

استفاده از لیزر فقط یکی از روشهای درمان لکه های قهوه ای یا لکه های پوستی است ، از جمله "لک بارداری" (ملاسما). پزشک بسته به رنگ پوست بیمار ، میزان تغییر رنگ و تجربه آنها ، بهترین روش درمانی را تعیین می کند.

 

لیزر دایود

لیزر دایود تکنیکی است که می تواند با از بین بردن غدد تولید کننده چربی برای کسانی که آکنه شدید دارند ، تاثیر کند. مشابه لیزر درمانی فرکسل ، لیزرهای دیود به زیر لایه سطح پوست نفوذ می کنند بدون اینکه به بیرونی ترین لایه آسیب برسانند. عوارض جانبی موقتی است و شامل قرمزی و التهاب است.

لیزر درمانی دایود برای آکنه ممکن است به چندین جلسه درمان نیاز داشته باشد.

 

آی پی ال  (IPL)

 

فناوری نور پالسی تشدید شده یا (IPL) بافتهای انسان را در معرض منابع نوری با طیف وسیع (غیر لیزر) قرار می دهد که گرمای کافی را برای از بین بردن مولکولهای رنگی که می توانند نور را جذب کنند تولید می کند. در مورد بافت انسان ، این شامل ملانین (رنگدانه پوست) و هموگلوبین (رنگدانه خون) است. آی پی ال هنگامی که به طور مناسب روی پوست پیر یا رنگدانه دار استفاده شود  می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد.

از آنجا که IPL به جذب هموگلوبین و ملانین متکی است ، می تواند بر روی تغییر رنگ پوست قرمز یا قهوه ای تأثیر بگذارد. این ممکن است در بیمارانی با لکه های تیره (ملاسما) ، قرمزی (روزاسه) ، رگ های خونی متسع (تلانژکتازی) و پوست پیرشده موثر باشد. همچنین تولید کلاژن را تحریک می کند.

 

فیلرهای زیبایی

فیلر یا ژل به منظور حجم دادن به مناطقی از پوست که در حال گود شدن هستند تزریق می گردد. با استفاده از این روش می توانید چین و چروک های خاص ، اسکارهای فرو رفته و توخالی را استتار کنید. موادی مورد استفاده متنوع بوده و شامل چربی یا فیبروبلاست شخصی ، اسید پلی ال لاکتیک ، اسید هیالورونیک ، هیدروکسی آپاتیت کلسیم ، دانه های پلی متیل متاکریلات و حتی سیلیکون است. برخی از این مواد با تقویت کلاژن در ناحیه تزریق شده ، باعث ایجاد حجم در بافت زیر پوست می شوند و به صاف نمودن خطوط یا چین و چروک ها کمک می کنند.

بسیاری از فیلرها کم کم در طی چند ماه ناپدید می شوند ، بنابراین برای حفظ ظاهر مطلوب لازم است که آنها را مجدداً تزریق کنید. مزیت این امر این است که اگر مقدار زیادی فیلر تزریق شود و باعث ایجاد پف نامطلوب به بافت شود ، این تورم خود به خود در طی چند ماه کاهش می یابد. از طرف دیگر ، برای حفظ ظاهر مطلوب به درمان های مکرر نیاز است. تزریق با سلولهای چربی اغلب نتایج دائمی دارد. پلی متیل متاکریلات ماده پر کننده دیگری است که نتایج دائمی ایجاد می کند.

آناتومی چهره پیر اکنون بهتر از گذشته قابل درک است. جدا از افزایش چین و چروک ، از دست دادن چربی در گونه ها و شقیقه ها و افزایش چربی در گردن وجود دارد.

پزشکان ممکن است از فیلرها در ناحیه فرورفته اطراف حدقه چشم استفاده کنند تا تیرگی و کیسه های زیر چشم را به حداقل برسانند.

پزشکان زیبایی ممکن است از همان فیلری که باعث کاهش چروک می شوند و سیاهی حلقه ها را به حداقل می رسانند استفاده کرده تا لب ها را پر کنند. تزریق سلول های چربی ممکن است نتایج دائمی داشته باشد ، اما فیلرهای کلاژن و اسید هیالورونیک یک اثر موقتی ایجاد می کنند.

 

لیفت با نخ

لیفت صورت با نخ (Thread Facelift) یک روش ایمن و راحت است که افتادگی در اطراف گونه ها و خط فک را کاهش می دهد. از نخهای مخصوص و شفاف برای حالت دهی نامحسوس و ثابت نگه داشتن پوست و صورت استفاده می شود. در روش لیفت با نخ در عین خطر و ناراحتی کمتر نسبت به روشهای معمول، نتایج قابل توجه را می توان تقریباً بلافاصله مشاهده کرد. اغلب، لیفت صورت با نخ با فیلرهای تزریقی یا چربی همراه می شود تا نتایج را افزایش دهد.

نامزدهای لیفت صورت با نخ معمولا افراد 30 تا 60 ساله ای هستند که در صورت یا گردن خود افتادگی دارند. این روش نمی تواند نتایج مشابه لیفت کامل صورت را ارائه دهد اما گزینه خوبی برای جوان سازی ظریف است.

 

هایفوتراپی

هایفو مخفف "امواج ماوراء صوت متمرکز با شدت بالا" است ، این روش درمانی می تواند اعماق مختلف بافت ها بدن را برای سفت شدن پوست ، لیفت کردن پوست و فرم دهی به بدن هدف قرار دهد. هایفو کاملاً غیر تهاجمی است وبا هدف قرار دادن لایه های عمیق پوست کار می کند ( باعث تولید کلاژن جدید و بازسازی کلاژن سالم در محل می شود). این روش بعضاً"لیفت زمان ناهار"  نامیده می شود زیرا درمان سریع ، بسیار قابل تحمل است و بدون نقاهت است.

هایفوی صورت به عنوان لیفت غیرتهاجمی عمل می کند. این روش پوست را سفت می کند ، چین و چروک ها را از بین می برد ، منافذ پوست را کوچک می کند، زاویه صورت را بیشتر به سمت v شکل شدن می برد و علاوه بر آن  باعث بهبود رنگ پوست، درخشش و کشش پوست می شود.

 

پی آر پی  PRP  صورت

پی آر پی صورت، که به عنوان "فیشیال خون آشام" نیز شناخته می شود ، یک روش پیشرفته برای مراقبت از پوست است که از قدرت ترمیم طبیعی بدن شما برای جوانسازی استفاده می کند. پی آر پی، فیشیال خون آشام نامیده می شود زیرا شامل خون گرفتن است. خون از چهار جزاصلی تشکیل شده است: گلبول های قرمز ، گلبول های سفید ، پلاسما و پلاکت ها.

در روش پی آر پی، پلاکت ها از سایر اجزاء خون جدا گشته و به داخل صورت تزریق می گردد. عوامل رشد داخل پلاکت ها در پوست فعال گشته و روند جوانسازی پوست را تشدید می نمایند.

 

مزوتراپی

مزوتراپی یک روش درمانی غیرجراحی جوان سازی پوست با هدف کاهش نقاط مشکل دار در صورت و بدن است. از روش درمانی مزوتراپی می توان برای جوان سازی صورت ، گردن و زیر چشم و همچنین مشکلاتی شایع مانند کم پشتی مو استفاده کرد. درمان های مزوتراپی شامل تزریق اسید هیالورونیک به طور مستقیم به مزودرم (لایه میانی پوست) است. مزوتراپی با تقویت تولید کلاژن و الاستین، پوست را تغذیه و جوان می کند و متابولیسم پوست را تحریک می نماید.

 

تصمیم گیری

تصور اینکه اقدامات زیبایی غیر جراحی نسبت به جراحی معمول با چاقو خطر کمتری دارند کاملاً دقیق نیست. انتخاب بهترین روش برای رفع یک مشکل خاص نیاز به بررسی دقیق بیمار و پزشک دارد. برای بیمار مهم است که انتظارات واقع بینانه ای در مورد نتیجه داشته باشد.


 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 112
  • بازدید سال : 692
  • بازدید کلی : 2,099