loading...
بوتاکس، پی آر پی، ژل، مزوتراپی، لیفت با نخ، پلاسما جت، لیزر مو، برداشتن خال
دکتر کاظم محقق بازدید : 59 یکشنبه 25 آبان 1399 نظرات (0)

 

 

برخی از افراد مشهور با این ایده سوگند می خورند که اجتناب از حالت های صورت مانند لبخند به آنها کمک می کند تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنند و زمانی که به پوست صاف و بدون چین و چروک آنها نگاه کنید ، آسان است که این افسانه را دوست داشته باشید

با این حال ، لبخند زدن به هیچ وجه مقصر چین و چروک های شما نیست - و این چیزی نیست که پوست افراد مشهور را جوان نگه می دارد.

چین و چروک ها ، که نتیجه پیر شدن پوست و کاهش حجم آن است ، کاملاً طبیعی است. هنوز هم احساس آگاهی نسبت به آنها طبیعی است ، خصوصاً اگر احساس می کنید که باعث می شود پیرتر از آنچه احساس می کنید ، باشید. بسیاری از افراد برای جلوگیری یا درمان چین و چروک از جمله اقدامات پیچیده مراقبت از پوست ، تزریق یا جراحی تمام تلاش خود را می کنند.

با وجود تمام اطلاعاتی که وجود دارد ، دشوار است که بدانید چه چیزی درست است و چه ترفندی است که باعث می شود شما پول بیشتری را صرف محصولات و خدمات پوستی کنید.

 

5 افسانه شایع در مورد چین و چروک

 

متأسفانه ، هیچ قرص جادویی وجود ندارد که باعث شود پوست شما برای همیشه جوان شود ، اما روش هایی برای جلوگیری از آسیب و کاهش خطوط ریز وجود دارد. در اینجا پنج افسانه در مورد چین و چروک وجود دارد که که رد می شود

.

افسانه شماره 1: والدین من هر دو دارای چین و چروک هستند - و من نیز مجبورم که این چروک ها را پیدا کنم

واقعیت: شما ممکن است چشمان یا شوخ طبعی خود را از والدین خود به ارث برده باشید ، اما احتمالاً چین و چروک های شما خیر.

"وقتی نوبت به چین و چروک می رسد ، عوامل تأثیرگذار دیگری به غیر از ژنتیک وجود دارد. به عنوان مثال ، حداکثر 90 درصد تغییرات پوستی قابل مشاهده در نتیجه آسیب ناشی از خورشید است که به آن صدمه نوری گفته می شود. "

از آنجا که شروع به چروک شدن کاملاً به ژنتیک بستگی ندارد ، مراقبت از پوست دلیل گمشده ای نیست ، به ویژه هنگامی که یک رژیم اولیه شروع می شود و به طور مداوم در طول زندگی حفظ می شود. روش هایی برای کند کردن روند پیری در پوست شما وجود دارد ، از جمله:

 استفاده از ضد آفتاب 50 SPF ، نه تنها هر روز ، بلکه با استفاده مجدد از آن هر دو ساعت ، حتی در صورت آفتابی نبودن

 مرطوب کننده و استفاده از آنتی اکسیدان های محافظ

 از مصرف محصولی که سوزش ، سوختگی یا التهاب ایجاد می کند خودداری کنید

 استفاده از محصولات فقط به روشی که روی برچسب یا ارائه دهنده ارائه شده است

 تطبیق محصولات با تغییر کیفیت پوست با افزایش سن یا تغییر هوا و غیره.

هر چه پیرتر می شوید ، خواه ناخواه خطوط ظریف در خانواده شما ایجاد شده و ناگزیر ظاهر می شوند. با این حال ، اگر زود از پوست خود مراقبت کنید ، می توانید ایجاد این خطوط زودتر از حالت طبیعی و از آسیب بیشتر آن جلوگیری کنید.

 

افسانه شماره 2: یک برنامه کامل ضد پیری برای مراقبت از پوست وجود دارد

واقعیت: خواهر ، بهترین دوست ، مادر ، همسایه - همه افراد یک برنامه متفاوت برای مراقبت از پوست دارند. سوال این است: آیا کسی راز یک روش کامل پوستی را بلد است که از چین و چروک جلوگیری می کند و بقیه فقط وقت خود را تلف می کنند؟

"جواب کوتاه، نه است؛ هیچ یک از روشهای کامل مراقبت از پوست ضد پیری وجود ندارد که از دست بدهید. کارهای روزمره مراقبت از پوست شامل آزمایش و خطای زیاد ، و یافتن آنچه برای شما بهتر است. با این وجود ، عوامل و مولفه هایی اساسی در نظر گرفته شده اند که برای همه کاربرد دارند.

نکاتی در مورد استفاده حداکثر از برنامه مراقبت از پوست ضد پیری شامل موارد زیر است:

 قبل از معرفی محصولات اضافی ، با یک محصول شروع کنید و اجازه دهید پوست شما با آن سازگار شود. استفاده از چندین محصول ضد پیری از راه دور می تواند پوست شما را تحریک کند.

 از محصولاتی با ترکیبات درجه بالینی ثابت شده مانند رتینول ها ، آنتی اکسیدان ها و پپتیدها استفاده کنید.

 وقت معمول خود را برای کار بگذارید - در واقع بیشتر محصولات ضد پیری حداقل شش هفته طول می کشد و بعضی از آنها ممکن است سه ماه طول بکشد.

 به استفاده از محصولاتی که موثر هستند ادامه دهید و پس از مشاهده نتایج مورد نظر متوقف نشوید. پیشگیری مهم است.

فراموش نکنید که از منابع خود ، مانند ارائه دهنده مراقبت های اولیه ، متخصص پوست یا جراح پلاستیک ، متخصص در مراقبت از پوست خود استفاده کنید.

 

افسانه شماره 3: بهترین روش های درمان چین و چروک ، گران هستند

واقعیت: از آنجا که چین و چروک ها اجتناب ناپذیر هستند ، بسیاری از شرکت ها با استفاده از روش های درمانی و روشی ادعا می کنند پوست شما را صاف و بدون چین و چروک می کنند - برخی از آنها با قیمت سنگین عرضه می شوند.

اما برای درمان های چین و چروک لازم نیست حساب بانکیتان را خالی کنید ! روش هایی برای مراقبت از پوست شما بدون صرف هزینه های زیاد وجود دارد.

اگر متوجه شده اید که میلیون ها تومان برای ده ها کرم ضدچروک مختلف خرج کرده اید ، بیش از حد درمان و مصرف بیش از حد را متوقف کنید. موثرترین روال های چین و چروک حداقل هستند و شما باید تا حد ممکن از محصولات کمتری استفاده کنید. کوچک کردن رژیم مراقبتی باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود و به هر حال برای پوست شما بهتر است. در آخر ، ابتدا محصولات با درجه پزشکی را در نظر بگیرید ، زیرا این محصولات معمولاً ایمن تر ، موثرتر و ارزان تر از محصولات فروخته شده در فروشگاه های لوازم یا لوازم آرایشی هستند.

 

افسانه شماره 4: مرطوب کننده از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند

واقعیت: داشتن کمی عشق به پوست از طریق رطوبت یک امر ضروری است ، اما لزوما مانع از ایجاد چین و چروک نمی شود. با این حال ، ممکن است آنها را کمی کمتر مورد توجه قرار دهد.

مرطوب کننده به همراه ضد آفتاب یکی از مهمترین محصولات مراقبت از پوست است. با این حال ، اغلب به عنوان راهی برای جلوگیری از چین و چروک ، اندکی نادرست معرفی می شود

"هنگامی که مرطوب کننده استفاده می کنید ، آب را در پوست شما به دام می اندازد ، پوست را مرطوب و پر از چربی نگه می دارد. این باعث می شود چین و چروک های شما کمتر دیده شود ، اما در وهله اول از ایجاد آنها جلوگیری نمی کند. "

مرطوب کننده خود را هنوز دور نریزید. مرطوب کننده علاوه بر کاهش ظاهر چین و چروک ، رنگ صورت شما را نیز روشن می کند ، این امر برای کمتر مشهود شدن چین و چروک نیز مفید است.

نکته اصلی: به طور منظم مرطوب کنید ، اما برای جلوگیری از روند پیری و جلوگیری از ایجاد چین و چروک فقط به مرطوب کننده اعتماد نکنید.

 

افسانه شماره 5: فقط در صورت آفتابی بودن باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

واقعیت: هنگامی که آفتاب می درخشد ، ممکن است احساس کنید که پوست شما را می سوزاند و به شما یادآوری می کند ضد آفتاب را استفاده کنید و دوباره آن را اعمال کنید. با این حال ، حتی در هنگام بیرون آمدن ابرها ، استفاده از کرم ضد آفتاب و تجهیزات محافظتی مانند آفتاب ، کلاه و عینک آفتابی ضروری است.

ضد آفتاب نه تنها احتمال سرطان پوست را کاهش می دهد ، بلکه یکی از موثرترین محصولات ضد پیری موجود است. ضد آفتاب از پوست شما در برابر آسیب رساندن اشعه ماورا بنفش محافظت می کند و همچنین به پوست شما اجازه می دهد خود را ترمیم کند تا از آسیب بیشتر جلوگیری کند. جدیدترین کرم های ضد آفتاب می توانند در برابر سایر نیروهای آسیب رسان مانند نور آبی ، مادون قرمز و آلودگی محافظت کنند ، که اکنون می دانیم به طور چشمگیری در پیری پوست نیز نقش دارند.

برای استفاده بیشتر از ضد آفتاب ، از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده استفاده کنید که حاوی محافظت در برابر اشعه UVA و UVB و همچنین منابع آسیب دیگری است.

شما همچنین باید یک ضد آفتاب داشته باشید که حاوی آنتی اکسیدان باشد تا از نور و آلودگی محافظت بیشتری کند

هیچ محصولی یا روشی وجود ندارد که بتواند آسیب ناشی از عدم استفاده از ضد آفتاب را کاملاً برطرف کند. اگر ظاهر پوست آفتاب زده را ترجیح می دهید ، از تخت های برنزه خودداری کنید ، زیرا اگر نه بیشتر از آفتاب، لااقل می توانند به همان میزان آسیب بزنند. خود برنزه کننده را امتحان کنید - پوست شما از شما بخاطر آن تشکر می کند.

 

از پوست خود مراقبت کرده و تغییر را در آغوش بگیرید

ناامید شدن از خطوط ریز که به مرور بر روی پوست شما ظاهر می شود طبیعی است. اما به یاد داشته باشید: این خطوط نمایانگر تمام سالهای زندگی شما و تجربیاتی است که داشته اید. در حالی که باید مطمئن باشید که از پوست خود مراقبت می کنید ، سعی کنید با افزایش سن از تغییر پوست خود استقبال کنید.

روش هایی برای پیشگیری و درمان چین و چروک های شما وجود دارد ، اما واقع بین بودن نیز مهم است. چین و چروک ها ممکن است کاملا از بین نرود ، اما روش هایی وجود دارد که آنها را صاف می کند ، اعتماد به نفس شما را تقویت می کند و احساس شما را در مورد پوست بهبود می بخشد.

به خاطر داشته باشید: برخی از کم هزینه ترین راه های مبارزه با پیری ، به هیچ وجه کرم استفاده نمی کنند. به عنوان مثال ، خواب بیشتر ، آبرسانی و جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند از بروز علائم پیری جلوگیری کند. همچنین برخی از مواد موجود در غذاها مانند ویتامین C موجود در گوجه فرنگی ممکن است پوست شما را سالم نگه داشته و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 611
  • بازدید کلی : 2,018